söndag 6 maj 2012

Trerätters snabbmiddag

Tre rätter fick vi ihop senast. Vi började med dipp på avokado, en liten röra i vilken vi doppade stavar av gurka, selleri, paprika och morötter.
Anneli: "Jag gillar avokado, speciellt i röror!" Lena och Mr.Arla: "Vi med!" Mr.Arla "Avokado är den ultimata rörorfrukten." Lena: "Det var gott, men jag har smakat godare avokadodipp."
Mr.Arla: "Det hade varit bra om den hade varit lite stabilare, den är lite för lös."
Anneli: Lite mer smak i den skulle inte skada, men jag äter ju mycket ändå."
På dessa bilder kan man se hur svårt det var att tillaga huvudrätten gulaschsoppa med gremolata, Lena häller i färdig gulaschsoppa i en kastrull och jag river citronskal. Mycket krångligare än så var det inte.
Anneli: "Den här soppan är mycket godare som den är utan tillbehören, jag vet för jag har ätit den tidigare i veckan. Jag känner inte smaken av citronen och pastan förstörde bara"
Mr.Arla: "Den var ingen höjdare..."
Lena: Jag pillade bort pastan på slutet.. Soppan var inte äcklig, men inte heller god."
Efterrätten då; marängglass med ingefärsgrädde
Mr.Arla: "Rätt gött, det var vad det var liksom."
Anneli
Lena: "Jag var inne på att ge det en sjua, men jag tröttnade på det."
Får inte glömma lägga in bilden som mötte oss när vi öppnade glasslådan: (köpt på ica focus, en affär som har det mesta men där man ibland möts av skumma grejer - bland annat har ica focus ett finger med i spelet kring varför jag inte äter kyckling)
Ett av de viktigaste samtalsämnena ikväll får vi nog ändå säga var introt till Macgyver. Så därför kommer det här: Macgyver intro

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar