söndag 23 september 2012

Yoggi

Exotisk mat skulle det bli i afton, i form av grillad fisk med mangoröra och limesås samt jordgubbssviss med kex. Ja det där sista var väl inte så jätteexotiskt kanske, fast lite ändå, för i alla fall jag har nog aldrig tidigare ätit en efterrätt med yoggi i.
Ikväll hade vi en gäst på besök, Pernilla, och lagade därför lite extra utöver de fyra portionerna i receptet. Vädret var inte utomhusvänligt, så vi "grillade" makrillen som Lena penslat med gojset, i en grillpanna.
Snart var det dags att äta, och dricka vitt vin till. Anneli: "Lite härligt sött, och jättegott, jag kommer göra det igen! Jag älskar makrill också." Mr.Arla: "Vad gott det var! Makrill är favoritfisken, riktigt bra, en spontan applåd!" Arlamannen: "Det var faktiskt väldigt gott! Såsen tillförde mest att det blev våtare, men mangon var det som gjorde det." Lena: " Fräscht och gott, mangoröran var jättegod!" Pernilla: "Jag har skräck för fiskben sedan jag genomgick en fiskbensoperation. Fiskbenen drog ner betyget, mangon drog upp."
Efterrätten var ännu en av de där jättesnabba, jätteenkla, så jag och Lena tillagade den efter att vi ätit fisk.
Pernilla: "En efterrätt precis i min smak! Jordgubbar, choklad, glass och smet. Lite frukostkänsla dock." Anneli: "Smakar lite som söta flingor, mätt jag är... Lite frukostkänsla, men ok" Arlamannen: "En söt frukost. Jag är ingen youghurt- och müslitjej." Mr.Arla: "Ibland jättegott, ibland inte, får man sätta ett pendlande betyg, 4 eller 6?" Lena: Förutom om mat, pratade vi lite om tysk musik såklart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar